هر آنچه که باید درباره چرم ورنی باید بدانید! تاریخچه ، متریال ، ویژگی ها و …

چرم ورنی چیست؟

چرم ورنی نوعی چرم براق است که ممکن است از پوست حیوانات یا به صورت مصنوعی درست شده باشد. به این چرم ، چرم لاکی هم گقته می شود چرا که رویه ی این چرم با لاک خاصی لعاب و پوشش داده شده است. داشتن یک لایه پوشه از جنس لاک یاعث شده است که این چرم براقیت خاصی داشته باشد و در جاهای خاصی استفاده گردد.

در ادامه این مقاله به ویژگی ها و کاربرد های این چرم خواهیم پرداخت.

چرم ورنی

ویژگی ها و کیفیت چرم ورنی

همانطور که گفتیم چرم ورنی محصولی است که می تواند از چرم طبیعی و یا مصنوعی درست شده باشد و ویژگی بارز آن براق بودن اش است که به دلیل لاک پوششی روی آن است.

معمولا طول عمر چرم ورنی نسبت به بقیه نوع ها مثل نبوک و … کمتر است (البته که به کیفیت آن ربط دارد و نمی توان همه محصولات را به این چشم دید) و نسبت به چرم های دیگر کمتر تولید دارد اما به دلیل خاص و زیبا بودن ، خواهان زیادی دارد.

برای کنترل کیفیت این محصول هم باید بدانید که چرم طبیعی با کیفیت نسبت به چرم مصنوعی با کیفیت ، برتری در ظاهر و دوام دارد و چه بهتر که نوع چرم انتخابی شما چرم طبیعی باشد. ثانیا نوع پوشش (لاک) روی چرم ورنی هم مهم است و در طول عمر و کیفیت آن تاثیر می گذارد. برای راحتی خیال تان می توانید.

مجموعه فرهاد چرم که یک مجموعه بزرگ فروش محصولات چرمی است که در تبریز واقع شده است و امکان خرید آنلاین و حضوری را برای مشتریان خود فراهم کرده است از قدیمی ترین اصناف محصولات چرمی است و شما می توانید در هر کجای ایران که باشید به صورت آنلاین از محصولات چرمی تبریز که در جهان معروفیت دارد ، استفاده نمایید.

لینک مقالات مفید سایت >>>>> هر آنچه که در مورد چرم گاوی باید بدانید! بررسی مشخصات ، ویژگی ها و … 

کاربرد ها

این نوع چرم به دلیل براقیت و استایل خاص اش ، محصولی نیست که در همه جا مورد استفاده قرار بگیرد و اکثرا در مجالس و جاهای خاص از آن استفاده می کنند.

در مورد محصولات چرم ورنی هم باید گفت که اکثرا در کفش های چرمی از ورنی استفاده می شود و شما هم مانند خیلی ها با این چرم به وسیله ی کفش اش آشنا هستید. البته که هر کفش چرمی ای نباید از چرم ورنی باشد و کفش های چرمی متنوع دیگری در بازار موجود اند. همچنین علاوه بر کفش ها ، این چرم در کیف ها هم کاربرد دارد.


چرم ورنی

نحوه نگهداری

این نوع چرم هر چه قدر هم که از با کیفیت ترین و طبیعی ترین مواد اولیه ساخته شده باشد ،

در حالت کلی نسبت به دیگر چرم ها آسیب پذیر تر است و شما باید از آن به خوبی نگهداری کنید.

هر چند که محصولات آن به گونه ای نیست که شما روزانه از آن ها استفاده کنید

و صرفا در مجالس از آن ها استفاده خواهید کرد.

با همه این اوصاف رعایت کردن نکات زیر می تواند به افزایش عمر چرم ورنی شما کمک کند :

– مانند همه چرم ها ،‌ ورنی نباید زیاد در زیر نور آفتاب باشد.

  • واکس مخصوص این چرم هم در نگهداری و افزایش طول عمر آن بسیار مفید خواهد بود.
farhad-admin
ارسال دیدگاه