تفاوت بین محصولات چرم طبیعی و چرم مصنوعی

تفاوت بین محصولات چرم طبیعی و چرم مصنوعی

تفاوت بین محصولات چرم طبیعی و چرم مصنوعی

تفاوت بین محصولات چرم طبیعی و چرم مصنوعی. حداقل برای افرادی که در صنعت چرم کار می کنند این سوال جدیدی نیست. اکثر مردم همیشه می پرسند که کدام یک بهتر است چرم اصل یا چرم مصنوعی نه تنها برای کفش بلکه برای سایر محصولات مانند کیف، کمربند، ژاکت و غیره.

نکته : چرم تبریز بهترین نوع چرم است

حقیقت این است که برای هر دو گروه موافقان و مخالفانی وجود دارد. در واقع انتخاب درست بستگی به این دارد که کدام یک از آنها در اولویت شما باشد و چه موادی در دسترس شما باشد. 

آنچه در این مقاله خواهیم خواند

در این مقاله قصد داریم در مورد نکاتی که در هنگام خرید چرم باید در نظر بگیرید صحبت کنیم. به وضوح مشخص کنیم که چرم طبیعی و مصنوعی چه تفاوت هایی با هم دارند.

شاید تفاوت اصلی این دو در این باشد که چرم طبیعی از پوست حیوانات واقعی مانند گاو، بز و گاومیش ساخته شده است در حالی که چرم مصنوعی از مواد پلاستیکی ساخته شده است که با استفاده از موم، رزین و مواد شیمیایی رنگ آمیزی می شود.

مزایای خرید کیف چرمی <<<< بیشتر بخوانید

یکی دیگر از مزایای چرم طبیعی دوام آن است. می تواند سال ها دوام بیاورد. حتی بعد از سال ها استفاده بهتر به نظر برسد در حالی که چرم مصنوعی بعد از مدتی شروع به کنده شدن می کند. به همین دلیل است که قیمت آنها کاملاً متفاوت است.  به همین دلیل میتوانید محصول مشابه چرم طبیعی را با قیمت پایین تری به صورت چرم مصنوعی خریداری کنید.

مزایا و معایب کیف چرم مصنوعی

در مورد تفاوت های اصلی چرم اصل و چرم مصنوعی صحبت کردیم. اکنون قصد داریم با مزایا و معایب استفاده از آنها در تولید کفش آشنا شویم. برای انجام این کار، ویژگی ها و نکات متعددی وجود دارد.  باید به آنها توجه کرد مانند تنفس، دوام، راحتی، انعطاف پذیری، قیمت گذاری، ظاهر بصری و غیره. در این قسمت می خواهیم مقایسه ای بین کیف های ساخته شده از چرم طبیعی و کیف های ساخته شده از مواد مصنوعی در مواردی که در بالا ذکر شد، انجام دهیم.

کیف های چرمی اصیل به دلیل منافذ طبیعی موادش قابلیت تنفس بالایی دارند. در حالی که کیف های مصنوعی پس از مدت کوتاهی به خصوص در تابستان باعث تعریق داخلی شما می‌شوند. در نتیجه، ممکن است شما را آزار دهد و حتی به محصول داخل کیف آسیب برساند. اگرچه کیف های چرمی بسیار بادوام هستند و برای مدت طولانی دوام می آورند، اما کیف های مصنوعی می توانند دوام کمتری داشته باشند و به سادگی شروع به پوسته شدن یا آسیب دیدن کنند. گاهی اوقات کیف های چرمی شما خراب نمی شوند و فقط از استفاده از آن خسته می شوید. این یکی از دلایلی است که باید برای آنها هزینه بیشتری پرداخت کنید.

تفاوت بین محصولات چرم طبیعی و چرم مصنوعی

کیف های چرم اصل به دلیل ماهیتشان راحت‌تر هستند و می‌توانید آن‌ها را برای ساعت‌های طولانی در روز حمل کنید. در حالی که کیف های مصنوعی به دلیل انعطاف‌ناپذیری و جنس آن‌ها به اندازه کافی راحت نیستند که به طور مداوم در طول روز حمل کنید. آخرین ویژگی که در اینجا باید در نظر گرفت قیمت نهایی است که می تواند یک عامل تعیین کننده نیز باشد. هر دوی این گروه‌ها فرآیند تولید یکسانی دارند و تنها تفاوت آنها در هزینه‌های مواد اولیه است که در این مورد چرم اصل در مقایسه با چرم مصنوعی گران است.

بر اساس آنچه در بالا ذکر شد، ثابت می‌شود که کیف های چرم اصل، در بسیاری از جنبه‌ها، فرسنگ‌ها از رقبای خود در بازار و همچنین زندگی واقعی جلوتر هستند، مگر اینکه قیمت آن برای مشتری بسیار مهم باشد.

نتیجه گیری 

تفاوت بین محصولات چرم طبیعی و چرم مصنوعی موضوعی بود که در این مقاله باهم خواندیم، با توجه به این مقاله میتوان نتیجه گرفت که خرید محصولات چرم طبیعی نوعی سرمایه گذاری بلند مدت است. 

farhad-admin
ارسال دیدگاه