هر آنچه که در مورد چرم بوفالو باید بدانید! بررسی مشخصات ، ویژگی ها و …

هر آنچه که در مورد چرم بوفالو باید بدانید

هر آنچه که در مورد چرم بوفالو باید بدانید یکی از نکات هایی است که از قدیم مورد استفاده انسان ها بوده است. همانطور که از نام این محصول مشخص است ، چرم بوفالو از پوست حیوان بوفالو به دست می آید و در ردیف چرم های سنگین قرار می گیرد. بوفالو ها حیواناتی عظیم الجثه از نژاد گاو ها هستند که به آنها گاومیش و یا گاو وحشی هم گفته می شود. البته که بوفالو ها هم نژاد های مختلفی دارند و ۳ نژاد اصلی آنها بوفالو های آسیایی ، آفریقایی و آمریکایی است.

چرم بوفالو چه ویژگی هایی دارد؟

هر آنچه که در مورد چرم بوفالو باید بدانید

هر آنچه که در مورد چرم  باید بدانیم،این هست  در خیلی از محصولات مثل کیف ، کفش ، کاپشن و … استفاده می شود برخی خاصیت ها دارد که در این قسمت می خواهیم آن ها را بررسی کنیم.

استحکام بالا

آنچه که در مورد بوفالو هست، مانند چرم گاوی دارای استحکام بالایی است و در مقابل ضربات و فشار ها مقاوم است. در صورتی که شما از این محصول به خوبی استفاده کنید و از آن نگهداری کنید ، تا سال ها قابل استفاده خواهد بود و روز به روز به زیبایی آن اضافه خواهد شد.

برای این که بدانید چگونه باید از چرم طبیعی نگهداری کنید می توانید به مقاله ی “9 راه عالی برای نگهداری اصولی از چرم طبیعی” مراجعه کنید.

انعطاف پذیری

چرم بوفالو همانند چرم گاوی دارای استحکام  ومقاومت بالایی است اما در بحث انعطاف پذیری چرم بوفالو بهتر از گاوی عمل می کند. انعطاف پذیری باعث می شود که این محصولات طی زمان ، یعنی بعد از چند سال استفاده ، تغییر شکل ندهند و فرم خود را حفظ کنند. البته که این حرف به این معنا نیست که چرم گاوی در طی زمان تغییر فرم میدهد چرا که چرم گاوی و همچنین چرم گاومیش از نژاد های گوناگونی بدست می آید و ممکن است این حرف در همه موارد صادق نباشد.

بلکه منظور این است که در حالت کلی (بدون در نظر گرفتن نژاد حیوانات) انعطاف بیشتری نسبت به چرم گاوی دارد و این حرف به این معنا نیست که چرم گاوی دارای انعطاف نیست.

زیبایی

ویژگی دیگر محصولاتی که از این جنس تهیه می شوند ،زیبایی آن هاست. به طور کلی چرم طبیعی دارای یک استایل خاص است که با ظرافت کاری ها و … تبدیل به محصولی می شود که در همه جمع ها نظر همه را به خود جلب می کند. چرم بوفالو هم از این قاعده مستثنی نیست و زیبایی خاصی دارد که می توان استایل شما را شیک تر و خاص تر بکند.

قیمت بالا

به طور کلی چرم طبیعی قیمت بالاتری نسبت به چرم های مصنوعی دارد و علت آن هم به دو دلیل زیبایی و دوام بیشتر است. چرم گاوی معمولا از چرم بزی (گوسفندی) قیمت بالاتری دارد و چرم بوفالو هم معمولا (بسته به نوع نژاد و کیفیت) از چرم گاوی گران تر است.

اما باید به این نکته توجه داشته باشید که گران قیمت بودن چرم طبیعی بسیار معقول است چرا که شما با خرید محصول چرم طبیعی و با رعایت نکات نگهداری می توانید تا سالیان سال از آن استفاده کنید.

جمع بندی

چرم بوفالو یکی از باکیفیت ترین هایی است که در دسته ی سنگین قرار می گیرد. ویژگی های این کالا شامل استحکام بالا ، انعطاف پذیری و شکیل بودن است که باعث می شود قیمت آن بالاتر باشد. در مورد کاربرد این محصول هم باید گفت که در محصولات مختلفی مانند کمربند ، کاپشن ، کیف و کفش استفاده می شود.

farhad-admin
ارسال دیدگاه