هر آنچه که در مورد چرم گاوی باید بدانید! بررسی مشخصات ، ویژگی ها و …

هر آنچه که در مورد چرم گاوی باید بدانید!

در مقاله ی های قبلی در مورد چرم بزی ، چرم گاومیش صحبت کردیم و گفتیم که این چرم ها چه ویژگی هایی دارند و در کجا ها به کار می روند. در این مقاله هم قصد داریم که هر آنچه که در مورد چرم گاوی باید بدانید،را شرح دهیم و در مورد مشخصات ، ویژگی ها و کاربرد های آن بیا هم صحبت کنیم.

مقدمه ای بر چرم گاوی و نحوه ساخت آن

چرم گاوی پر مصرف ترین نوع چرمی است که در جهان استفاده می شود به طوری که حدود ۶۵-۷۰ درصد تولید چرم جهانی به چرم گای اختصاص دارد. کشور های بسیار زیادی در صنعت چرم گاوی مشغول اند اما بزرگترین تولید کننده چرم گاوی در جهان ، کشور برزیل است که حدودا ۱۵ درصد بازار را به خود اختصاص داده است.

در ایران هم شهر های مختلفی به تولید این محصول می پردازند که معروف ترین و با کیفیت ترین آن ها چرم گاوی تبریز است. چرم گاوی ای که در شهر زیبای تبریز تولید می شود کیفیت بالایی دارد به طوری که چرم تبریز نه تنها در ایران بلکه در جهان آوازه دارد.

همانطور که از نام این کالا می توان فهمید ، چرم گاوی از پوست گاو توسط فرآیند هایی به دست می آید. این فرآیند ها شامل شست و شوی پوست حیوان ، اضافه کردن محلول های شیمیایی برای جلوگیری از فاسد شدن آن و … می باشد.

کیفیت چرم گاوی چگونه است؟

کیفیت چرم گاوی مانند دیگر چرم ها به نژاد گاو ، سن آن ،‌ محیطی که در آن زندگی می کرد ، تغذیه اش و … بستگی دارد به همین خاطر نمی توان حرف کلی در مورد کیفیت این کالا زد. اما یکی از دلایلی که چرم تبریز معروف شده است ، آب و هوای آن و تاثیر آن بر حیوانات است که کیفیت چرم آن ها را بالا می برد و وشما می توانید از فروشگاه اینترنتی فرهاد چرم در هر کجای ایران که هستید آن را بخرید.

ویژگی های چرم گاوی

اگر بخواهیم به قضیه به صورت جزئی نگاه کنیم نمی توانیم حرفی در مورد ویژگی ها چرم گاوی بزنیم چرا که پوست گاو ها بر اساس ویژگی هایی که در بالا از آن ها نام بردیم (مثل نژاد) متفاوت است و ممکن است چرم یک گاو بسیار ضخیم باشد و چرم گاو دیگری نازک تر باشد.

اما در حالت کلی چرم گاوی از چند لایه تشکیل شده است که دارای استحکام بسیار بالایی است و در مقابل فشار ها و … مقاوم است. چرم گاوی دارای انعطاف است اما انعطاف آن از چرم بزی کمتر است. همچنین چرم گاوی در دسته ی چرم های سنگین قرار می گیرد و تراکم آن نسبت به چرم های دیگر زیاد است به همین خاطر وزن بالاتری هم خواهد داشت.

برای مقایسه ی کامل چرم گاوی با چرم بزی می توانید به مقاله ی “چرم گاوی چه تفاوت هایی با چرم بزی دارد؟ توضیح کامل” مراجعه کنید.

محصولاتی که در آن از چرم گاوی استفاده می شود

گفتیم که چرم گاوی استحکام بسیار بالایی دارد و در مقابل ضربات و فشار ها مقاوم است. به همین خاطر از این محصول در ساخت کفش ، کت و کاپشن ، کیف پول ، کمربند ، مبل و … استفاده می شود.

جمع بندی

چرم گاوی پر مصرف ترین چرم جهان است چرا که هم دارای استحکام و دوام بسیار بالاست و هم قیمت معقولی دارد. یکی از  خصوصیات خوب این محصول،تیپ و استایل هست.

در این مقاله هم ما سعی کردیم تا شما هر آنچه را که در مورد چرم گاوی باید بدانید

را برای شما شرح دادیم تا بتوانید بهترین انتخاب ها را داشته باشید.

farhad-admin
دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
ارسال دیدگاه